zondag 25 januari 2015

De lente is in aantocht

De eerste krokus stak vorig weekend zijn kop op in onze tuin. Het gaf me een instant lentekriebel! Oh wat verlang ik naar net iets warmer weer, het zonnetje op mijn bolletje, een pak minder lagen kleren, plantjes zaaien in onze stadsmoestuin, de babbeltjes met de buren op de straat ...

Daarom heb ik maar meteen een nieuwe top ineen geflanst, met een gloednieuw stofje uit de winkel, om toch iets fleuriger door het leven te gaan. En zo werd mijn versie van de Harley top uit LMV geboren.

De stof waarmee ik werkte is viscose met een textuur van bloemen (gekocht bij De Stoffenmadam). De boordjes heb ik afgewerkt door de stof binnenstebuiten te gebruiken. Zo bekwam ik een sober boordje. Omdat ik het beleg van de armsgaten naar buiten heb gedraaid, bekwam ik meer een mouw-effect dan in het originele patroontje (daarbij zie je het beleg van de armsgaten niet)




Ik ben best tevreden van mijn top, maar ik denkt dat een iets zwaardere stof het model van de top nét iets beter tot zijn recht zou laten komen. Ik weet wat me te doen staat: een zoektocht naar het ideale stofje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten