zaterdag 7 februari 2015

Duiveltje uit een doosje

Ik ben iemand die blij wordt van het openen van pakjes, pakketjes, doosjes, ... om daarin de verborgen schatten te vinden. Ik kan het dan ook niet laten om aandachtig mee te kijken wanneer er bijvoorbeeld in mijn stamcafé een groot pakket wordt geleverd vol met nieuwe stofjes. HEEEEEEERLIJK vind ik dat! Geen enkele klant had de metertjes stof al gezien, en ik heb er al even aan mogen voelen. Ik had zowaar een primeur! PRACHTIGE piqué in zachte lentekleurtjes: roze, appelblauwzeegroen en muntgroen. Ik ging nog wel eens een andere keer terugkomen als ik wist hoeveel ik nodig had om een broek te maken.

Ik ben teruggegaan. De dag nadien - vandaag- om stof te kopen om nog snel een jurkje te maken . We gaan uit vanavond. Het werd de Harlequin in de appelblauwzeegroene versie. Ik dacht dat ik nog ruim de tijd had om mijn easy jurkje om te toveren, dus passeerde ik nog even langst de uitverkoop bij Zahia in Lier om nog wat leuke parels en juweeltjes op de kop te tikken. Dat heb ik ook gedaan. Mijn kleurenpallet: eigeel. Prachtig in contrast met mijn nieuwe stof.

Thuisgekomen bleek dat "om zeven uur ginder" eigenlijk toch niet klopte en "om vijf uur vertrekken" was. KRAP. Maar ik heb het gehaald. Beleg werd vervangen door bias (SORRY NANCY, het was dat of geen nieuwe jurk). Maar ik was net op tijd klaar om alles door te spoelen met een glazeke cava. Heel content ben ik! Als dat geen perfect timemanagement is (het lief staat nog onder de douche)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten