donderdag 25 juni 2015

Lap! Weeral een lappendeken!

Het lijkt er op dat er een vorm van bandwerk ontstaan is in mijn naaikamer. Ik testte het principe van het maken van een lappendekentje uit precuts uit op een miniatuurdekentje, maar het kon niet dat er nadien geen groter, iets bruikbaarder dekentje zou gecreëerd worden. Ik had per slot van rekening nog 3 pakketjes precuts liggen...
Ik ging aan de slag met een nogal jongensachtig ruimtethema: strepen, sterretjes, schetsen van planeet standen en een tekeningetje van een kindje met een beertje en raketten. Het kleurenpalet: blauw, oranje, rood, wit, bruin.
Omdat de lapjes van Riley Blake niet voldoende waren om er een deken uit te krijgen dat de naam deken waardig was, maakte ik een centrale rechthoek, waarrond ik een bijpassend lichtblauw sterrenstofje paste. Voor de achterkant koos ik een oranje stof met donker oranje strepen (alles gekocht bij Madeline de Stoffenmadam). Het oranje maakte het dekentje iets meer unisex, vond ik.
En nu wachten tot de winter... Pas dan kan ik het bovenhalen...

Mijn dekentjes worden steeds groter en groter... Misschien eindig ik binnenkort wel met een 2-persoons bedsprei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten