donderdag 26 november 2015

Mijn eerste rugdecolté

Omdat een rok alleen geen volledige outfit is, besloot ik in mijn opflakkering van acute naaikoorts om me ook te wagen aan een jurk. Oorspronkelijk ging ik gewoon een beetje copy paste doen. Want soms moet het eerlijk gezegd worden dat iets goed is.

Maar wanneer stof even blijft liggen op mijn werktafel, gebeurt het dat mijn idee over de stofverwerking aangepast wordt... Dus zo ook bij het jurkje. Ariel dress van LMV werd vertikaal geklasseerd en vervangen door de Eden Jurk van hetzelfde tijdschrift: een sober jurkje met rugdecolté. Ik liet de knopen op de rug achterwegen, waardoor de rugdecolté zeer sober maar super mooi werd. In geen tijd stond de jurk in mekaar. Wat een leuk patroon om te maken.

De stoffenkeuze is trouwens subliem: dik genoeg om figuurprobleempjes te verdoezelen, maar geen zware last op de schouders. Dit jurkje zal veel gedragen worden!
 

4 opmerkingen:

  1. Mooie uitvoering,leuk die bedrukking op het stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt. Het is eigenlijk geen bedrukking op de stof, het motief is doorstikt. Dat maakt dat de stof super valt. En zacht dat ze is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Nummer 2 in nepleer is ook al klaar, Nancy! Maar die onthulling is voor morgen.

      Verwijderen